Tak wiele słyszymy o produktywności, ale jednym z najlepszych sposobów na wykorzystanie większej ilości czasu z godzin, które faktycznie mamy, jest zrozumienie i praktykowanie czegoś, co nazywamy zarządzaniem czasem.

Większość z nas nie zarządza swoim czasem we właściwy sposób i czy chcemy się do tego przyznać, czy nie, często w grę wchodzi prokrastynacja.
Daj spokój, wszyscy to znamy - jest takie miesięczne zadanie, którego naprawdę nienawidzisz, jest to jedno z najnudniejszych zadań, jakie kiedykolwiek miałeś, ale jest to zadanie niezwykle ważne. Minusem jest to, że to właśnie Ty jesteś odpowiedzialny za wykonanie tego zadania co miesiąc. Zamiast poświęcić się temu zadaniu, podzielić je na mniejsze etapy i wykonać bez kłopotu, możesz zacząć je odkładać na później, a nawet zacząć je, a potem odłożyć na coś innego. W rezultacie zadanie staje się coraz pilniejsze i zwiększa presję w ciągu dnia pracy.

Efektywne zarządzanie czasem pozwala stworzyć dodatkowe godziny pracy (oczywiście wirtualnie) i obniżyć poziom stresu. Jeśli pracujesz w domu, wiedza o tym, jak właściwie zarządzać czasem, jest jeszcze ważniejsza, ponieważ musisz się zmotywować i stworzyć produktywne środowisko pracy w domu. W tym przypadku istotne jest również posiadanie odpowiedniego wyposażenia, takiego jak biurko do pracy w domu.

Czym dokładnie jest zarządzanie czasem?

Zanim porozmawiamy o tym, jak to osiągnąć, musimy wiedzieć, co to jest! Zarządzanie czasem to szereg różnych metod, które możesz zastosować, aby efektywnie zarządzać swoim czasem i osiągać więcej. Dzięki temu można być bardziej produktywnym w pracy, ale można je również stosować w różnych innych sytuacjach, np. przy wykonywaniu ogólnych zadań w domu.

Odwlekamy i marnujemy czas, nawet nie zdając sobie z tego sprawy, na wiele sposobów. Zarządzanie czasem uczy nas rozpoznawać te metody, eliminować je i od samego początku być bardziej produktywnym.

Najbardziej podstawowa metoda zarządzania czasem może nawet nie wyglądać, jakby należała do tej kategorii, a sprowadza się ona do środowiska pracy. Zorganizowanie biura w taki sposób, aby wszystko było pod ręką, to podstawowy sposób na oszczędzanie czasu. Oznacza to, że warto pomyśleć o profesjonalnych biurkach biurowych, które pomieszczą wszystko, co jest potrzebne, a drukarki umieścić w pobliżu biurek i nie za daleko od nich;
To proste, ale działa cuda!

Sposoby na osiągnięcie sukcesu w zarządzaniu czasem

Każdy pracuje nieco inaczej, więc różne metody zarządzania czasem mogą się nieco różnić w zależności od osoby. Oto kilka sprawdzonych pomysłów, które warto wypróbować.

  • Wyznaczajrealistyczne cele - Nie staraj się zrobić zbyt wiele w ciągu jednego dnia, bo w przeciwnym razie po prostu skazujesz się na porażkę.
    Wyznaczaj cele, które są realistyczne i możliwe do wykonania, a gdy je osiągniesz, będziesz miał motywację, by przejść do następnej rzeczy.
  • Dzielenie zadań na kamienie milowe - Innym sposobem na osiągnięcie lepszych wyników jest dzielenie dużych zadań na mniejsze, bardziej osiągalne kamienie milowe.
    Gdy osiągniesz jeden kamień milowy, przejdź do następnego, a zanim się obejrzysz, duże zadania zostaną ukończone!
  • Skuteczne ustalanie priorytetów - ustalanie priorytetów dla zadań to najważniejszy sposób na ich wykonanie! Sporządź listę zadań, które musisz wykonać, i ponumeruj je w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego. Oczywiście najpierw wykonaj najpilniejszą rzecz, a następnie kontynuuj pracę w dół listy, aż wszystko zostanie odhaczone.
  • Regularne przerwy - regularne przerwy wcale nie przynoszą efektu odwrotnego do zamierzonego, ponieważ sprawiają, że jesteś bardziej skoncentrowany, a co za tym idzie - bardziej produktywny i masz więcej do zrobienia.
  • Zidentyfikuj i wyeliminuj złe nawyki - Czy ciągle sprawdzasz pocztę elektroniczną? Czy sprawdzasz media społecznościowe, kiedy powinieneś pracować? Czy stosujesz wielozadaniowość i w efekcie masz cztery zadania w biegu? Zidentyfikuj swoje złe nawyki i usprawnij swoje metody pracy, aby zrobić więcej w czasie, który masz do dyspozycji.
  • Uporządkujswoje miejsce pracy - Jeśli masz jedno z najbardziej stylowych biurek, ale nie widzisz go, bo jest zbyt zagracone, nie będziesz czuł się produktywny. Wyrzuć rzeczy, których nie potrzebujesz, a rzeczy, które potrzebujesz, uporządkuj - uporządkowane biurko zapewni Ci większą jasność umysłu, dzięki czemu będziesz mógł pracować.
  • Używaj aplikacji zwiększającychproduktywność - Istnieje wiele aplikacji, które pomogą Ci lepiej zorganizować czas.
    Wypróbuj kilka z nich i sprawdź, które najlepiej się sprawdzają. Siedząc przy swoim nowoczesnym biurku, możesz stworzyć jeszcze bardziej nowoczesną przestrzeń za pomocą aplikacji! Niektóre z nich mają takie funkcje, jak alerty i wskazówki dotyczące ustalania priorytetów.

Z ilu z tych wskazówek korzystasz regularnie? Być może nadszedł czas, aby zmienić swoją rutynę pracy i wprowadzić kilka z nich! Zarządzanie czasem może być również korzystne w przypadku spotkań i współpracy. Na przykład, gdy siedzicie przy dużym, okrągłym stole w sali konferencyjnej i wymieniacie się pomysłami w trakcie burzy mózgów, podzielcie sesję na części, np. trwające nie dłużej niż 20 minut, tak aby maksymalnie wykorzystać możliwości swojego mózgu, a następnie zróbcie sobie przerwę. Ludzie będą o wiele bardziej skoncentrowani, a w rezultacie pojawi się więcej pomysłów.

Zarządzanie czasem jest istotnym elementem produktywnego miejsca pracy, ale częścią układanki jest także odpowiednie rozmieszczenie mebli. Ludzie łatwo tracą czas na chodzenie od drukarki do magazynu i z powrotem kilka razy dziennie. Jeśli szukasz opcji mebli, poszukaj ich w pobliżu swojej okolicy, aby znaleźć najlepsze oferty, np. wyszukaj hasło "meble biurowe Bromley", jeśli znajdujesz się w tym regionie.

Im lepiej zarządzamy naszym czasem, tym bardziej wydajni możemy być!