Udzielanie informacji zwrotnej w miejscu pracy może być trudne. Nikt tak naprawdę nie lubi wskazywać negatywów, ponieważ o wiele przyjemniej jest wskazywać pozytywy.

Oczywiście, praca menedżera nie zawsze jest przyjemna i musisz pokazać, że jesteś w stanie przekazać pracownikom informacje zwrotne i konstruktywną krytykę, aby poprawić sytuację i wydobyć z nich to, co najlepsze.

Wiele osób uważa, że wystarczy mieć dobre umiejętności komunikacyjne, ale w rzeczywistości chodzi raczej o to, by wiedzieć, co i jak powiedzieć, w zależności od osoby, z którą się rozmawia. Różni ludzie reagują na różne słowa i ważne jest, abyś wybrał te właściwe dla pracowników, z którymi musisz usiąść przy meblach w sali konferencyjnej.

Istnieją jednak pewne słowa i zwroty, które pasują do każdej sytuacji, pod warunkiem, że zostaną przekazane we właściwy sposób. Zawsze pamiętaj, aby mówić do pracownika na tym samym poziomie, nie bądź sprzeczny lub niejasny i nie pokazuj, że próbujesz być ponad nim. Wtedy, gdy użyjesz właściwego języka, reakcja będzie pozytywna, a nie obrażona lub zdenerwowana.

Oto 7 słów lub zwrotów go-to, których możesz użyć następnym razem, gdy udzielisz informacji zwrotnej swoim pracownikom, i dlaczego działają dobrze.

"Bardzo podoba mi się, jak ..." Kiedy zaczynasz od kawałka pozytywnej pochwały, pomaga to wziąć trochę krawędzi z negatywu, który musisz dostarczyć. Więc zacznij od powiedzenia, co ci się podobało lub co doceniłeś, a następnie dostarcz resztę wiadomości.

"Myślę, że moglibyśmy wziąć to jeszcze dalej" Kiedy próbujesz poprawić obecną sytuację i używasz tego zdania, pokazujesz, że jesteś zadowolony z tego, co zostało już zrobione, ale że uważasz, że jest miejsce na więcej ulepszeń. Jest to łagodniejszy sposób powiedzenia "to jest dobre, ale nie jest wystarczająco dobre".

"Ponieważ" Magiczne słowo! Ponieważ wyjaśnia, dlaczego uważasz, że informacja zwrotna lub konstruktywna krytyka jest konieczna. Pomaga wyjaśnić tło, skąd to się wzięło i zapewnia, że cokolwiek mówisz, jest jasne i nie pozostawia miejsca na dwuznaczności lub nieporozumienia.

"Co o tym myślisz?" Ważne jest, aby zaangażować pracownika w cokolwiek, co sugerujesz i zapytać o ich pogląd. Pytanie o to, co myślą o tym, co właśnie powiedziałeś, oznacza, że nie każesz im po prostu czegoś zrobić, albo mówisz im, żeby zrobili coś inaczej lub lepiej. Oznacza to, że pytasz, jak ich zdaniem można to poprawić. To pokazuje, że ich cenisz.

"Widzę, że ..." Ponownie, pokazujesz tutaj uznanie i ten zwrot jest przydatny, ponieważ może być używany na różne sposoby. Możesz go użyć, aby okazać współczucie, np. "Widzę, że ostatnio byłeś pod dużą presją" lub "Widzę, że bardzo ciężko pracowałeś nad tym ostatnim projektem". Pokazuje to, że zwróciłeś uwagę na ich wysiłek i jest to dobry zwrot do wykorzystania przy przekazywaniu informacji zwrotnej każdego rodzaju.

"Naprawdę się poprawiłeś" Jest to dobra fraza do wykorzystania, gdy siedzisz wokół nowoczesnych stołów zarządu przy ocenie. Pokazuje, że zauważyłeś ich wydajność, ale także pomaga zamortyzować drogę dla każdego negatywnego chcesz wspomnieć zbyt. Ponownie chodzi o to, aby zacząć od pozytywu, dodać negatyw, a następnie zakończyć na innym pozytywnym, np. zapytać, co o tym myślą.

"Czy zgadzasz się?" Dobrym pomysłem jest zapytanie pracownika, czy zgadza się z Twoim pomysłem lub informacją zwrotną, którą przekazałeś. Jest to podobne do "Co myślisz", ale łączy się z konkretnym punktem. Możesz powiedzieć coś w stylu "Myślę, że to nowe podejście przyniesie wspaniałe rezultaty, czy zgadzasz się z tym?".

Dawanie informacji zwrotnych i konstruktywnej krytyki nigdy nie jest łatwe, ale jest to część roli menedżera. Pomaga ci to motywować pracowników i ulepszać praktyki, które są obecnie stosowane.