W przeszłości, gdy otrzymywałeś informacje zwrotne, jak je przyjmowałeś?

Czy postrzegałeś ją jako coś, z czego możesz się nauczyć, czy też byłeś nieco zirytowany, że ktoś nie uznał Twojego pomysłu lub Twoich działań za całkowicie pozytywne?

W sytuacji pracy ważne jest, abyśmy wszyscy zrozumieli, że informacja zwrotna jest pozytywnym narzędziem. Pomaga nam lepiej pracować, poprawia nasze wyniki i może pomóc nam dążyć do lepszych rzeczy w przyszłości. Kiedy ktoś udziela Ci informacji zwrotnej, niekoniecznie mówi, że to, co robisz jest złe lub niewłaściwe, ale mówi, że uważa, że gdybyś spróbował zrobić to nieco inaczej lub zmienił drobny szczegół, mógłbyś zrobić to znacznie lepiej i w rezultacie wszystko byłoby łatwiejsze.

Mamy tendencję do mylenia informacji zwrotnej z konstruktywną krytyką, ale żadna z nich nie jest zła. Obydwie pozwalają nam na lepsze działanie od tego momentu oraz na zbadanie różnych metod pracy.

Czy Twoja firma przeprowadza regularne oceny swoich pracowników?

Miejmy nadzieję, że odpowiedź brzmi "tak"!

Oceny lub przeglądy rozwoju pracowników (SDR) są bardzo przydatnymi narzędziami służącymi do przekazywania informacji zwrotnych i pomagającymi w określeniu metod poprawy. Jest to również idealny moment na przekazanie informacji zwrotnej, zapytanie o opinie i ogólną rozmowę o możliwościach rozwoju dla danego pracownika. Z punktu widzenia pracownika jest to godzina poświęcona na spotkanie z menedżerem, przy nowoczesnych stołach w sali konferencyjnej, okazja do wyrażenia swoich poglądów, porozmawiania o tym, co chcesz osiągnąć i stworzenia planu, który pomoże Ci to osiągnąć. Powinieneś postrzegać to jako coś pozytywnego, spotkanie, które może skierować Cię na właściwą ścieżkę rozwoju kariery w przyszłości.

Kiedy ktoś daje ci szczerą informację zwrotną na temat czegoś, co robisz, daje ci to możliwości. Możesz zdecydować się przyjąć ich opinie i działać na ich podstawie, lub możesz po prostu słuchać i zdecydować, że jesteś wdzięczny za to, ale masz własne pomysły. Jednak przyjęcie go na pokład jest zazwyczaj lepszą opcją. Kiedy znajdujesz się w środku sytuacji, tzn. kiedy to Ty wykonujesz daną pracę, łatwo jest dostrzec tylko jedną drogę naprzód. Ktoś oceniający sytuację z zewnątrz może być w stanie dostrzec różne drogi, a jedna z nich może okazać się dla Ciebie łatwiejsza, mniej czasochłonna, a może nawet przyjemniejsza. Otwartość na takie informacje zwrotne jest więc ważna.

Patrząc w stronę przyszłego sukcesu, dobrym rozwiązaniem jest mentoring, a jak myślisz, co robi mentor? Udziela Ci informacji zwrotnej! Twój mentor jest ekspertem w swojej dziedzinie, a to oznacza, że jest w stanie udzielić Ci szczerej rady opartej na własnych doświadczeniach. Następnie możesz wpleść te rady do swojej własnej praktyki i zobaczyć, dokąd cię to zaprowadzi. Ignorowanie rad i informacji zwrotnych od mentora jest zatem niemądrą opcją!

Nie jest możliwe, aby wiedzieć wszystko. Cały czas rośniesz i rozwijasz się, niezależnie od tego, jak długo jesteś w pracy. Przyjmowanie informacji zwrotnej i stosowanie jej w sposób, jaki uznasz za stosowny, pomaga Ci podejmować szanse, które w przyszłości mogą Cię postawić w lepszej sytuacji. Możesz wykorzystać tę informację zwrotną jako kamień milowy, albo potraktować ją jako afront lub osobisty atak. Oczywiście, nigdy tak nie jest, a przynajmniej nie powinno być.

Menedżerowie muszą nauczyć się, jak udzielać szczerych informacji zwrotnych w pozytywny i podnoszący na duchu sposób. W końcu o to właśnie chodzi! Jest to przeznaczone do wykorzystania, podjęte do przodu i działania, zapewniając pracownikowi wszystkie narzędzia, których potrzebują, aby nie tylko osiągnąć własne cele zawodowe, ale może przekroczyć je zbyt.