Kluczem do sukcesu w biznesie jest umiejętność podejmowania dobrych, reaktywnych decyzji biznesowych. W ten sposób można być na bieżąco z rozwojem rynku, wyprzedzać konkurencję o kilka kroków i dawać klientom to, czego oczekują. Jednocześnie możesz stworzyć bardziej komfortowe i sprzyjające środowisko pracy oraz nowoczesną przestrzeń biurową dla swoich pracowników.
Czy uważasz się za osobę dobrze podejmującą decyzje? Każdego dnia podejmujemy decyzje w życiu osobistym, niektóre małe, inne duże, ale jako menedżer umiejętność podejmowania dobrych decyzji jest nieodłączną częścią tej pracy. Zła decyzja może zniszczyć firmę, dobra decyzja może pchnąć ją w kierunku ostatecznego sukcesu.
Nie ma więc presji!
Siedząc przy stole konferencyjnym i wymieniając się pomysłami, warto być otwartym na wszelkie sugestie pracowników wszystkich szczebli. Nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się wspaniały pomysł, często z mało prawdopodobnego źródła. Oczywiście proszenie pracowników o sugestie, niezależnie od tego, czy decyzja jest duża, czy mała, podniesie morale, a w kontekście sukcesu biznesowego morale ma kluczowe znaczenie.
Obejrzyj ten film, aby dowiedzieć się, jak podejmować lepsze decyzje. Może uda Ci się wyłapać z niego kilka przydatnych wskazówek!
Jak widać, podejmowanie dobrych, trafnych decyzji biznesowych jest w pewnym sensie formą sztuki, ale ważne jest także, aby słuchać swojego instynktu i ufać mu.
Podsumujmy najważniejsze kwestie związane z podejmowaniem trafnych decyzji biznesowych, a także ogólnie z wyznaczaniem osiągalnych celów.
- Poszukiwania - Należy zdobyć jak najwięcej informacji, aby mieć pewność, że podjęta decyzja będzie przemyślana.
- Obserwuj konkurencję - wiedza o tym, co robi konkurencja, pomoże Ci podejmować odpowiednie, reaktywne decyzje.
- Burza mózgów i współpraca - Zbierz wszystkich wokół krzeseł w sali konferencyjnej i przeprowadź burzę mózgów na każdy temat związany z decyzją, którą chcesz podjąć.
- Nie zakładaj, że znasz wszystkie odpowiedzi - Łatwo jest po prostu podjąć decyzję i założyć, że wie się, co się robi, ale zawsze można znaleźć więcej informacji i wysłuchać więcej sugestii. Nie wiesz wszystkiego!
- Ocena ryzyka i planowanie - Przeprowadź ocenę ryzyka w odniesieniu do aspektów decyzji, którą zamierzasz podjąć, i zaplanuj, jak może ona wpłynąć na Twoją firmę i osoby siedzące za biurkiem.
- Skoncentruj się na pożądanych rezultatach - Najlepszym sposobem na podjęcie dobrej decyzji jest określenie rezultatów i dążenie do ich osiągnięcia.
- Podejmij decyzję i trzymaj się jej - Po podjęciu decyzji należy się jej trzymać i nie wycofywać się z żadnego jej elementu.
Każda Twoja decyzja, niezależnie od tego, jak mała lub znacząca, przyczynia się do rozwoju firmy i jej sukcesu.
Każda decyzja ma również wpływ na wszystkich pracowników w miejscu pracy, którzy siedzą przy swoich profesjonalnych meblach biurowych i wykonują codzienne zadania. Upewnienie się, że masz pod ręką wszystkie istotne informacje i dokonujesz świadomego wyboru, będzie dla Ciebie dobrym rozwiązaniem.
Pewność siebie przy podejmowaniu poważnych decyzji biznesowych nie jest czymś, co będziesz mieć od razu jako menedżer, i będziesz musiał budować swoją pewność siebie i swoją wiedzę, aby podejmować jak najlepsze decyzje. Czy słyszałeś o celach SMART?
Oznacza to, że każdy cel lub decyzja, które podejmujesz, powinny być konkretne, mierzalne, osiągalne, istotne i terminowe. Jeśli potrafisz stosować tę metodę zarówno przy podejmowaniu decyzji, jak i przy wyznaczaniu celów, raczej nie popełnisz zbyt wielu błędów.
Pewnie czytasz to i myślisz "a co, jeśli podejmiemy złą decyzję?". Wniosek jest taki, że nikt nigdy nie może być w 100% pewien, że decyzja, którą podejmuje, będzie działać tak dobrze, jak tego chce. Jedyne, co można zrobić, to wykorzystać dostępne informacje, przeprowadzić dogłębną ocenę ryzyka i wysłuchać wszystkich pomysłów, które się pojawią. Dzięki temu, a także dzięki posiadaniu danych finansowych na poparcie swoich wyborów, przekonasz się, że Twoje decyzje biznesowe są silniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.