Kluczem do sukcesu w biznesie jest umiejętność podejmowania dobrych, reaktywnych decyzji biznesowych. W ten sposób można być na bieżąco z rozwojem rynku, wyprzedzać konkurencję o kilka kroków i dawać klientom to, czego oczekują. Jednocześnie możesz stworzyć bardziej komfortowe i sprzyjające środowisko pracy oraz nowoczesną przestrzeń biurową dla swoich pracowników.

Czy uważasz się za osobę dobrze podejmującą decyzje? Każdego dnia podejmujemy decyzje w życiu osobistym, niektóre małe, inne duże, ale jako menedżer umiejętność podejmowania dobrych decyzji jest nieodłączną częścią tej pracy. Zła decyzja może zniszczyć firmę, dobra decyzja może pchnąć ją w kierunku ostatecznego sukcesu.

Nie ma więc presji!

Siedząc przy stole konferencyjnym i wymieniając się pomysłami, warto być otwartym na wszelkie sugestie pracowników wszystkich szczebli. Nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się wspaniały pomysł, często z mało prawdopodobnego źródła. Oczywiście proszenie pracowników o sugestie, niezależnie od tego, czy decyzja jest duża, czy mała, podniesie morale, a w kontekście sukcesu biznesowego morale ma kluczowe znaczenie.

Obejrzyj ten film, aby dowiedzieć się, jak podejmować lepsze decyzje. Może uda Ci się wyłapać z niego kilka przydatnych wskazówek!

Jak widać, podejmowanie dobrych, trafnych decyzji biznesowych jest w pewnym sensie formą sztuki, ale ważne jest także, aby słuchać swojego instynktu i ufać mu.

Podsumujmy najważniejsze kwestie związane z podejmowaniem trafnych decyzji biznesowych, a także ogólnie z wyznaczaniem osiągalnych celów.

  • Poszukiwania - Należy zdobyć jak najwięcej informacji, aby mieć pewność, że podjęta decyzja będzie przemyślana.
  • Obserwuj konkurencję - wiedza o tym, co robi konkurencja, pomoże Ci podejmować odpowiednie, reaktywne decyzje.
  • Burza mózgów i współpraca - Zbierz wszystkich wokół krzeseł w sali konferencyjnej i przeprowadź burzę mózgów na każdy temat związany z decyzją, którą chcesz podjąć.
  • Nie zakładaj, że znasz wszystkie odpowiedzi - Łatwo jest po prostu podjąć decyzję i założyć, że wie się, co się robi, ale zawsze można znaleźć więcej informacji i wysłuchać więcej sugestii. Nie wiesz wszystkiego!
  • Ocena ryzyka i planowanie - Przeprowadź ocenę ryzyka w odniesieniu do aspektów decyzji, którą zamierzasz podjąć, i zaplanuj, jak może ona wpłynąć na Twoją firmę i osoby siedzące za biurkiem.
  • Skoncentruj się na pożądanych rezultatach - Najlepszym sposobem na podjęcie dobrej decyzji jest określenie rezultatów i dążenie do ich osiągnięcia.
  • Podejmij decyzję i trzymaj się jej - Po podjęciu decyzji należy się jej trzymać i nie wycofywać się z żadnego jej elementu.

Każda Twoja decyzja, niezależnie od tego, jak mała lub znacząca, przyczynia się do rozwoju firmy i jej sukcesu.
Każda decyzja ma również wpływ na wszystkich pracowników w miejscu pracy, którzy siedzą przy swoich profesjonalnych meblach biurowych i wykonują codzienne zadania. Upewnienie się, że masz pod ręką wszystkie istotne informacje i dokonujesz świadomego wyboru, będzie dla Ciebie dobrym rozwiązaniem.

Pewność siebie przy podejmowaniu poważnych decyzji biznesowych nie jest czymś, co będziesz mieć od razu jako menedżer, i będziesz musiał budować swoją pewność siebie i swoją wiedzę, aby podejmować jak najlepsze decyzje. Czy słyszałeś o celach SMART?

Oznacza to, że każdy cel lub decyzja, które podejmujesz, powinny być konkretne, mierzalne, osiągalne, istotne i terminowe. Jeśli potrafisz stosować tę metodę zarówno przy podejmowaniu decyzji, jak i przy wyznaczaniu celów, raczej nie popełnisz zbyt wielu błędów.

Pewnie czytasz to i myślisz "a co, jeśli podejmiemy złą decyzję?". Wniosek jest taki, że nikt nigdy nie może być w 100% pewien, że decyzja, którą podejmuje, będzie działać tak dobrze, jak tego chce. Jedyne, co można zrobić, to wykorzystać dostępne informacje, przeprowadzić dogłębną ocenę ryzyka i wysłuchać wszystkich pomysłów, które się pojawią. Dzięki temu, a także dzięki posiadaniu danych finansowych na poparcie swoich wyborów, przekonasz się, że Twoje decyzje biznesowe są silniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.